Araç Tescil Plakalarının Yenilenmesinde Yeni Dönem Başlıyor
Bugün Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile artık kayıp tescil plakalarının yenilenmesi daha kolay hale geliyor. Yapılan düzenleme ile işlemler e-devlet üzerinden gerçekleştirilebilecek.
Daha önce kayıp plaka sahipleri, plakalarını tekrar kullanabilmek için notere gitmeli, plakanın kayıp olduğunu ve Trafik Şube Müdürlüğü’ndeki sürecin tamamlandığını beyan etmek durumundaydı. Bu işlemler sonrasında plaka basım kağıdı alınıyor ve noter onaylı plaka basım kağıdı ile birlikte Şoförler Odası’na gidilerek yeni plaka temin ediliyordu.
Ancak yeni düzenleme ile kayıp bir tescil plakasının yeniden basımı artık çok daha kolaylaşıyor. Yapılan değişiklikle plaka basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporu e-devlet üzerinden yapılabilecek.
Yapılan bu düzenleme tüm araç sahiplerini yakından ilgilendiriyor ve işlemleri daha hızlı ve kolay hale getiriyor.