En Yenilikçi Oynanış Ödülü alan ‘Curve Animasyon’: Dört ayda yaptığımız oyunla büyük fark atarak kazandık

“`html

Ankara’nın kalbinde yer alan küçük bir ofiste yola çıkan Curve Animasyon ekibi, geliştirdikleri Liar’s Bar oyunu ile ‘En Yenilikçi Oynanış’ kategorisinde Steam Ödülü sahibi oldu ve bu başarıyı elde eden ilk Türk ekip olmanın gururunu yaşıyor. Oyun, Türkiye ve dünya genelinde yaklaşık yedi milyon kez indirilirken, bazı oyuncak firmaları da bu oyunun karakterlerinin figürlerini raflarda yer vermeye başladı. Ece Bilgehan ve Selçuk Yağcı liderliğindeki ekip, bu büyük başarının ardındaki organik süreci şöyle özetledi: “Oyun, izleyiciler tarafından büyük bir sevgiyle karşılandı ve yayıncıların ilgisi, Liar’s Bar’ın küresel popülerliğini artırdı. YouTube gibi platformlarda yapılan sohbetlere eşlik eden, kahkahalarla dolu bir deneyim yaratarak organik bir büyüme sağladı”.

Curve Animasyon, oyuncuların korsan gemilerinde heyecan dolu bir macera yaşadığı bu oyunda, animasyon konusundaki deneyimini ustaca kullanarak yaratıcı bir sentez gerçekleştirdi. Animasyon film ve dizilerine odaklanan ekip, dört ay içinde tamamladıkları bu projeden elde ettikleri sonuçlarla şaşırdıklarını ve gurur duyduklarını ifade etti: “Beş yıldır üzerinde çalıştığımız filme göre, bu oyunla büyük bir farklılık yarattık. Animasyon alanındaki tecrübemiz, oyun sektörüne katkıda bulundu ve sonucunda harika bir eser ortaya çıktı”.

Yeni yıla girerken aldıkları ödül hakkında konuşan ekip, “Ödül açık ara farkla kazandığımız bir başarı. Bu durumu beklemiyorduk ve çocukluğumuzdan beri oyun oynadığımız platformdan böyle bir ödül almak hala bizi heyecanlandırıyor” dediler.

Curve Animasyon’un kurucuları Ece Bilgehan ve Selçuk Yağcı ile, hem animasyon dünyasını hem de şehirdeki en ilginç mekanlardan biri olan Liar’s Bar’a yaptığımız kısa yolculukta, bir dizi ilginç bilgiler edindik.

– Geliştirdiğiniz bilgisayar oyunu Liar’s Bar, ‘En Yenilikçi Oynanış’ kategorisinde Steam Ödülü aldı. Bu başarıyı nasıl karşıladınız?

Oyun, dünya çapında büyük ilgi gördü ve yayıncıların dikkatini çekti, böylece Liar’s Bar’ın tanınırlığı arttı. YouTube platformunda oluşan etkileşimler, oyun için önemli bir destek sağladı ve bu durum organizasyonumuzu doğrudan olumlu yönde etkiledi. Şu anda Liar’s Bar, altıncı veya yedinci ayını dolduruyor. İlk satışlar oldukça yüksek olsa da, zamanla bu rakamda bir düşüş gözlemlenmeye başladı.

Liar’s Bar’ın fikri bir çalışanımıza ait. Fikir üzerinde ekipçe birkaç ay boyunca yoğun tartışmalar yaptık. Başlangıçta ne yapacağımızı tam olarak bilemedik; süreç içinde ekip dinamikleri yön belirledi.

– Animasyon film ve dizilerle tanınıyorsunuz. Bilgisayar oyunu geliştirme kararı nasıl alındı?

Oyun sektörü büyük bir pazar olarak önemli fırsatlar sunuyordu; ancak bu alanda pek çok eksiklik mevcuttu. Bilindik büyük şirketler yeni oyunlar için risk almaktan kaçınıyorlar; biz de bu noktada özgüvenle risk almayı tercih ettik. Liar’s Bar’ın en büyük avantajı ise hem estetik olarak güçlü olması hem de yenilikçi bir ruh taşımalarıdır. Bizim gibi küçük stüdyolar, topladıkları tecrübeleri ve amatör ruhu harmanlayarak yeni yollar açabiliyorlar.

– Animasyon alanındaki sürecinize kısaca değinebilir misiniz?

Animasyon süreci, zaman gerektiren bir laboratuvar gibidir. Son yıllarda, animasyon neredeyse tamamen bilgisayar ortamında şekilleniyor. Yüksek kaliteli işler çıkarmak için ciddi ekip çalışmaları gerekiyor. Animasyon teknolojisinin geldiği nokta, film çekme süreçlerine benzerlik taşıyor.

– Bu büyük projeyi küçük bir ofiste gerçekleştirdiniz. Bu konuda düşünceleriniz nelerdir?

Evet, projelerimizi küçük bir ofiste gerçekleştirmek kaliteli iş çıkarmakta zorluklar yarattı. Gerçekçi bütçeler ile büyük animasyon projeleri yok denecek kadar az; bu nedenle daha az risk alabilen kişilerin böyle heyecan verici işleri üstlenmesi gerek. Biz de bu alanda cesaretle öncü olmaya karar verdik.

– ‘İki Balkon’ adlı animasyon diziniz hakkında detay verebilir misiniz? Geliştirme süreciniz nasıl ilerliyor?

Senaryonun oluşturulması 6-7 ay sürüyor ve ardından karakter tasarımı aşamasına geçiliyor. Tasarım sonrasında, karakterler animasyona hazır hale getiriliyor. Genelde ilk bölümde animasyon süreci yine tamamlanmamış oluyor, bu nedenle kurgular üzerinde de yoğunlaşmak gerekiyor. İlk bölüm, bir yıl içinde tamamlanırken sonraki bölümlerin süresi gitgide kısalıyor.

– Şu anda geliştirdiğiniz yeni projeler var mı?

Şu anda aynı anda üç farklı oyun projesi üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Hem Liar’s Bar tarzında bir yenilikçi oyun hem de farklı oyun biçimlerine hitap edebilecek projeler üzerinde çalışıyoruz.

“`

Related Posts

2025 Ordu Triatlon Türkiye Kupası sona erdi

Ordu Büyükşehir Belediyesinin ev sahipliğinde 6’ncısı düzenlenen ‘2025 Ordu Triatlon Türkiye Kupası’ sona erdi. Heyecan dolu yarışlarda dereceye giren sporculara ödülleri verildi. Organizasyona 20 ilden 400 sporcu katıldı.

Uzaydan dönen Çinli astronotun Dünya’ya bakışı tamamen değişti!

Çinli astronot Cai Xuzhe, Çin’in Tiangong uzay istasyonunda altı ay geçirdikten sonra kısa süre önce Dünya’ya farklı bir bakış açısıyla döndü. Birçok uzay yolcusunun deneyimlediği bu değişim, onun gezegenimize ve insanlığın onu korumadaki rolüne dair görüşünü yeniden şekillendirdi.

Apple, WWDC 2025 etkinliğinde neler tanıtmayı planlıyor?

Apple Dünya Geliştiriciler Konferansı 9 Haziran’da başlıyor. WWDC 2025 etkinliğinde iPhone, iPad, Apple Watch ve Mac’ler için şimdiye kadarki en büyük görsel değişiklik içeren yazılımlar tanıtılacak.

Huawei Watch 5 özellikleri ve tüm detaylar: X-Tap teknolojisi nedir?

Huawei, Almanya’nın berlin şehrinde yaptığı sunumda yeni akıllı saat modelini ve kullandığı X-Tap isimli teknolojiyi tanıttı.

100 milyon yıl saptanacak! Bilimsel devrim

Zaman, insanlık tarihinin en temel kavramlarından biri. Ancak, zamanı kusursuz bir şekilde ölçmek, bilim insanlarının yüzyıllardır peşinden koştuğu bir hedef. ABD’deki Ulusal Standartlar ve Teknoloji Enstitüsü (NIST), bu hedefe ulaşarak tarihe geçti …

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.