Bu özellik, aramanın bir parçası olarak ortaya çıktı, bu yüzden başka birinin 1988 Burger King Alf peluşunun fotoğrafını kendi fotoğrafınızmış gibi vermekten kurtulamayacaksınız.
Peki özellik nasıl çalışıyor? Araca erişmek için Google Arama’yı kullanın, bir görsel seçin ve sağ köşedeki üç noktayı tıklayın. Görselin ilk olarak ne zaman yayınlandığı, o zamandan bu yana yayınlanıp yayınlanmadığı ve yıllar boyunca nerede ortaya çıktığı da dahil olmak üzere çok sayıda yararlı bilgi alacaksınız.
Google’ın yeni görsel arama motoru yapay zekayı da kullanacak
Elbette şu anda dünyayı kasıp kavuran yapay zeka denilen küçük bir gelişme var. Yapay zeka platformları tarafından oluşturulan görselleri orijinal makaleden ayırt etmek zor olabilir; bu nedenle Google’ın aracı, görselin yapay zeka tarafından oluşturulup oluşturulmadığını da bilmenizi sağlayacak. Ancak bu, bu bilgileri içeren meta verilere bağlı, dolayısıyla orijinal görsel oluşturucuların bunu kabul etmesi gerekiyor. Google, yapay zeka tarafından oluşturulan kendi görsellerinin her zaman uygun meta verileri içereceğini söylüyor.
Google’ın görsel aramalarda daha fazla ayrıntı sağlamak için kullanıma sunduğu tek araç bu değil. Gazeteciler için kullanışlı bir uygulama olan Fact Check Explorer, yakında görselleri de içerecek şekilde genişletilecek. Görüntü tabanlı olmayan aramalara gelince, teknoloji devi ayrıca web sitelerinin yapay zeka tarafından oluşturulan açıklamalarını oluşturan ve kullanıcıların daha az bilinen varlıkları araştırmasına yardımcı olan yazılımı da duyurdu.